FORMARE PSIHOLOGI
(creditată C.P.R.)

Expertiza psihologică a  copilului și familiei aflate în divorț

  • 50 de ore de curs de formare continuă
  • 50 de credite profesionale C.P.R.

Formator: Cătălin Luca, MSc, PhD

Sunt abordate practic și teoretic aspecte psihojuridice din legislația românească (interesul superior al copilului, abilități parentale, relații de atașament, abuz/neglijare a copilului, relocare, alienarea parentală, conflictul major dintre părinți, planul de îngrijire părintească etc.), precum și aspecte privind procedura expertizei, diferența dintre evaluarea clinică și expertiza psihologică, particularitățile testării psihologice și interviurilor, aspecte etice, posibile bias-uri și managementul riscului.

Expertiza psihologică a victimelor minore și majore

  • 50 de ore de curs de formare continuă
  • 50 de credite profesionale C.P.R.

Formator: Cătălin Luca, MSc, PhD

Cursul tratează practic și teoretic conceptele psihojuridice din legislația românească referitoare la copilul victimă a abuzului/ neglijării, violența în familie, accidente de muncă și rutiere, victima traficului de ființe umane. Sunt prezentate metode și tehnici specifice de evaluare psihologică (teste psihologice, teorii, cadre conceptuale de evaluare, rezultate ale unor cercetări etc.) pentru fiecare tip de victimă.

Raportul de expertiză psihologică: principii, conținuturi și redactare

  • 16 ore de curs de formare continuă
  • 16 credite profesionale C.P.R.

Formator: Cătălin Luca, MSc, PhD

Cursul prezintă practic și teoretic diferențe dintre raportul clinic și raportul de expertiză psihologică, descrie funcțiile și structura raportului de expertiză psihologică, explică cele trei tipuri principale de rapoarte de expertiză psihologică, abordează posibile capcane etice și legale.

Interviul copilului victimă/martor pentru proceduri judiciare

  • 30 de ore de curs de formare continuă
  • 30 de credite profesionale C.P.R.

Formator : Cătălin Luca, MSc, PhD

Sunt prezentate cele mai noi rezultate ale cercetărilor cu privire la intervievarea copilului victimă/martor și implicațiile acestora în practică (factori care influențează dezvăluirea abuzului, caracteristicile memoriei  și sugestibilitatea la copii, particularități ale etapelor de dezvoltare, prejudecățile intervievatorului etc.), sunt exersate practic protocoale investigative utilizate în intervievarea copiilor, sunt prezentate avantajele și limitele recuzitei (diagrame anatomice și păpușile corect anatomic) astfel încât la finalul cursului participanții să aibă asimilate cunoștințe, formate abilități și atitudini necesare realizării unui interviu a copilului victimă/martor pentru proceduri judiciare.

 

Cursurile se pot susține atât online, cât și în cadrul întâlnirilor față în față, în funcție de solicitări.

Date de contact pentru informații suplimentare și înscriere:

Cursurile sunt organizate de Asociația de Formare, Cercetare și Intervenție în Științe Psihosociale, avizată profesional de către Colegiul Psihologilor din România cu Nr. RF-II-IS-212